Селищна рада збирається обкласти квасилівчан ще одним податком

Селищна рада збирається обкласти квасилівчан ще одним податком

Якщо ще у вівторок жоден депутат Квасилівської селищної ради не був проти пропозиції громадської організації «Новий Квасилів» щодо встановлення нульового відсотка податку на нерухомість для мешканців селища, то вже сьогодні, 23 січня, під час спільного засідання постійних депутатських комісій селищної ради, обранці змінили свою думку, винісши на розгляд сесії зовсім інший проект рішення.

Депутати підтримали спільну пропозицію селищного голови Квасилова Дмитра Крета та окремих підприємців. Для квартир, розмір яких перевищує 70 метрів квадратних, та будинків, більших за 160 метрів квадратних, представники влади планують встановити однакову податкову ставку – 0,5% від мінімального розміру заробітної платні громадян за кожен «зайвий» квадратний метр. Такою ж буде відсоткова ставка і для комерційної нерухомості.

За рахунок цього податку в 2016 році, коли нинішнє оподаткування набуде чинності, влада планує поповнити бюджет Квасилова на 60 тисяч гривень.

Селищний голова Квасилова Дмитро Крет сказав, що думає про людей, але потрібно знаходити кошти і на наповнення бюджету розвитку:

– У цьому році відбудуться місцеві вибори, у Квасилові будуть вже інші депутати, і вони можуть запитати нас, чому ми не підтримали наповнення бюджету за рахунок оподаткування нерухомого майна. Тим більше, на нараді в райдержадміністрації мені сказали, що встановлення нульового податку – це невиконання закону, прийнятого урядом.

Погодилася з Дмитром Кретом і голова постійної депутатської комісії з питань бюджету та фінансів селищної ради Тетяна Білоус:

– Згідно з законом, нульову ставку встановлювати ми не маємо права. Тож я підтримую ставку, розмір якої становитиме 0,5%. Звідки візьмуться гроші в бюджеті Квасилова, якщо не запроваджувати цього податку?

Свою думку висловила також голова постійної депутатської комісії з питань житлово-комунального господарства, побутового торговельного обслуговування, громадського харчування, транспорту і зв’язку Квасилівської селищної ради Ніна Волошина:

– Мінімальною для квартир та будинків є ставка оподаткування у 0,5%. От її ми і підтримуємо. Яким би закон про оподаткування нерухомого майна – хорошим, чи поганим – не був, але ми маємо його дотримуватися.

Але не усі присутні на засіданні були такими одностайними. Приміром, голова громадської організації «Новий Квасилів» Павло Дутко звинувачує владу селища в некомпетентності та різного роду маніпуляціях:

– Будь-який юрист підтвердить, що нульову ставку податку на нерухоме майно ніхто не відміняв, тож вона є цілком законною. Питання полягає в іншій площині. Якби представники влади були на боці простих людей, яким нині і так важко, вони б без жодних проблем підтримали нашу пропозицію щодо нульової ставки, але у них, схоже, зовсім інші інтереси. Замість того, аби шукати інвесторів, чи знаходити інші шляхи для наповнення бюджету селища, селищний голова та влада вирішили піти найлегшим шляхом – почепити ще один податок на квасилівчан.

Категорично проти встановлення податкової ставки в розмірі 0,5% виступив депутат селищної ради, член правління громадської організації «Новий Квасилів» Роман Чиж:

– Враховуючи складну економічну ситуацію в державі, а також податковий тиск, покладений на простих людей, вважаю ставку податку, який пропонують запровадити мої колеги – злочином проти квасилівчан. Наша громадська організація наполягала на нульовій ставці податку на нерухомість. На жаль, нас ніхто не підтримав. За пропозицію влади на сесії голосувати не збираюся в жодному разі.

Спростовує твердження представників влади Квасилова про неможливість запровадження нульової ставки керівник Аналітичного центру розвитку міста «ЗЕОН», громадський експерт, здолбунівчанин Микола Орлов:

– Часті зміни законодавства і введення податків з листа на коліні депутатами без консультацій податкової, фінансових експертів, письмових роз’яснень призводить до продовження існування практики телефонного дзвінка, усних рекомендацій від «вище стоячих установ» місцевим радам, які в такий момент забувають, що найвища влада над ними – це лише громадяни, які їх обрали. І з ними потрібно теж радитись.

Щодо податку на нерухомість. Якщо проаналізувати роз’яснення податкових органів, можна прийти до двох важливих речей:

1) Все в руках місцевої ради, яка встановлює величину податку і розмір пільг для будь-кого на території дії ради.

2) Закон містить верхнє обмеження по податку на житлову нерухомість, до 2% від мінімальної зарплати, для нежитлової нерухомості до 1% від «мінімалки», але не містить нижньої межі.

Отже, вважаю, що цілком в компетенції місцевих рад встановити податок від 0 до 2%, при цьому список пільг може бути ледь не індивідуальний по кожному платнику.

Як відомо, змінами, внесеними до Податкового кодексу України Законом України “Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи” № 71-VIII від 28.12.2014, передбачено певні особливості справляння податків і зборів, що сплачуються до місцевих бюджетів.
Законом № 71 внесено зміни щодо оподаткування нерухомого майна, відмінного від земельної ділянки, які набрали чинності з 1 січня 2015 року.
Передбачається розширення бази оподаткування для податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, шляхом оподаткування як житлової, так і нежитлової нерухомості.
Підпунктом 14.1.1291 пункту 14.1 статті 14 Кодексу визначено, що об’єкти нежитлової нерухомості – це будівлі, приміщення, що не віднесені відповідно до законодавства до житлового фонду.

Законом № 71 переглянуто розміри житлової нерухомості, на яку застосовуються пільги зі сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки. Так, база оподаткування об’єкта/об’єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності фізичної особи – платника податку, зменшується:

для квартири/квартир незалежно від кількості – на 60 квадратних метрів;

для житлового будинку/будинків незалежно від кількості – на 120 квадратних метрів;

для різних типів об’єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток (у разі одночасного перебування у власності платника податку квартири/квартир та житлового будинку/будинків, у тому числі їх часток), – на 180 квадратних метрів.

При цьому сільські, селищні, міські ради можуть збільшувати граничну межу житлової нерухомості, на яку зменшується база оподаткування.

Крім того, сільські, селищні, міські ради встановлюють пільги з податку, що сплачується на відповідній території з об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності фізичних або юридичних осіб, релігійних організацій України, статути (положення) яких зареєстровані у встановленому законом порядку, та використовуються для забезпечення діяльності, передбаченої такими статутами (положеннями). Пільги з податку, що сплачується на відповідній території, з об’єктів житлової нерухомості для фізичних осіб визначаються виходячи з їх майнового стану та рівня доходів.

Пільги з податку, що сплачується на відповідній території з об’єктів нежитлової нерухомості, встановлюються залежно від майна, яке є об’єктом оподаткування.

Органи місцевого самоврядування до 1 лютого поточного року подають до відповідного контролюючого органу за місцезнаходженням об’єкта житлової/нежитлової нерухомості відомості щодо встановлених ними ставок податку та наданих ними пільг.

Ставки податку для об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності фізичних та юридичних осіб, встановлюються за рішенням сільської, селищної або міської ради залежно від місця розташування (зональності) та типів таких об’єктів нерухомості у розмірі, що не перевищує 2-х відсотків розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року, за 1 квадратний метр бази оподаткування.

Разом з тим, пунктом 33 підрозділу 10 розділу XX Кодексу встановлено, що на 2015 рік ставки податку для об’єктів нежитлової нерухомості, що перебувають у власності фізичних та юридичних осіб, визначені пунктом 266.5.1 Кодексу, не можуть перевищувати 1 відсотка мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року, за 1 квадратний метр для об’єктів нежитлової нерухомості.

Нагадаємо, у вівторок, 20 січня, в Будинку культури Квасилова відбувся круглий стіл щодо обговорення питання запровадження податку на нерухоме майно, де представники громадської організації «Новий Квасилів» висловили пропозицію встановити нульову ставку податку на нерухомість для квартир та будинків мешканців селища.

Пленарне засідання сесії Квасилівської селищної ради, на якому депутати встановлюватимуть ставку податку на нерухоме майно для квасилівчан, відбудеться в понеділок, 26 січня.

1 зірка2 зірки3 зірки4 зірки5 зірок (3 голос (а, ів), середній бал: 5,00 із 5)
Loading...
  • Галабурда Михайло

    Ставку потрібно встановити щоб податкова напрацювала базу, 0.5% доволі лояльно порівняно з іншими містами. Тим паче пільги 70 і 160 теж дуже лояльні, такі цифри дуже виважені завдяки широким пропозиція в тому числі Новий Квасилів. Ставка почне діяти з 2016 року.

  • Руслан

    люблю такі фрази

    Але не усі присутні на засіданні були такими одностайними. Приміром, голова громадської організації «Новий Квасилів» Павло Дутко звинувачує владу селища в некомпетентності та різного роду маніпуляціях:

    да так говорять99% людей які не при владі і гонят на владу, а коли приходять до влади то самі так же і роблять, прикладом є наш парламент, де до виборів всі піз..ті і кажуть будуть все роботи для людей, а коли їх вибрали всі на людей болт ложили