Від чого в Квасилові руйнуються людські оселі на «Хмільному»?

Павло Дутко

Павло Дутко

Дутко Павло Юрійович. Народився 30 травня 1981 року.
Навчався в Рівненському державному гуманітарному університеті, де здобув вищу освіту та отримав диплом вчителя української мови та літератури, світової літератури.
Голова правління громадської організації «Новий Квасилів». Заступник голови Рівненської районної федерації футболу.
Одружений, виховує сина.
E-mail: dutco@ukr.net
Павло Дутко

Напередодні місцевих виборів, що відбулися у жовтні минулого року, пощастило поспілкуватися особисто з великою кількістю мешканців мікрорайону «Хмільне», що у Квасилові. Не довго думаючи, люди, що живуть на вулицях Богдана Хмельницького, Соборній та Індустріальній, одразу ж вели мене до своїх будинків, демонструючи тріщини та руйнування на фасадах, а також вказували на знищене дорожнє полотно.

Що ж стало причиною такого «армагедону»? Відповідь на це питання знає практично кожен квасилівчанин. Дорога та будинки нищаться через щоденний рух великогабаритних вантажівок згаданими вище вулицями. Вантажні автомобілі вже багато років регулярно курсують Рівненською, після чого повертають на «Хмільне». Вони везуть обладнання на меблеву фабрику ТОВ «Морган Феніче», а назад нерідко повертаються уже з готовою продукцією. Рух подібного автотранспорту завдає чимало незручностей тим мешканцям Квасилова, повз чиї будинки курсують вантажівки. Люди скаржаться на постійну вібрацію стін в своїх оселях та інші серйозні негаразди. Неодноразово потерпілі зверталися до представників влади різного рівня з проханням вирішити цю проблему. Однак, далі солодких обіцянок депутатів та чиновників питання до цих пір ніяк не просувається.

Безумовно, ТОВ «Морган Феніче» – стратегічно дуже важливе підприємство як для Квасилова, так і для усього Рівненського району. Воно сплачує чималі кошти в бюджет селища і влада повинна усіляко сприяти подальшому розвитку фабрики, яка виробляє продукцію на експорт та дає робочі місця сотням квасилівчан. Але, з іншого боку, від руху великогабаритних авто вулицями селища страждають чимало інших його мешканців. І з цим потрібно щось робити.

Розуміє це, схоже, і селищний голова Квасилова Степан Горбатюк, адже саме голоси приватного сектора допомогли йому виграти вибори восени минулого року, у той час, як в інших округах він не мав значної переваги над своїми конкурентами. Тож взагалі не звертати уваги на проблеми мешканців «Хмільного» виборці йому просто не дозволять.

На початку весни цього року одразу кілька джерел, наближених до селищної ради, повідомили мені про бажання влади змінити рух автомобільного транспорту в Квасилові. Згідно з новою схемою руху, яка, нібито, мала бути затверджена, усі великогабаритні авто курсували б уже не через центральну вулицю нашого селища Рівненську, а одразу після автобусної зупинки «Квасилів-1» мали повертати на вулицю Перспективну, яку в народі іменують «Бетонкою». Далі, згідно з таким задумом, вантажівки повинні були об’їжджати дев’ятиповерхівки по вулиці Молодіжній №№ 48, 46 та 32.

Як на мене – ідея не найкраща. Адже рятуючи кілька приватних осель, влада в такий спосіб, не виключено, поклала б початок нищенню багатоквартирних будинків, в кожному з яких живуть сотні людей, адже вантажівки рухалися б в небезпечній близькості від дев’ятиповерхівок. Та й самі мешканці цього мікрорайону запевнили, що невідкладно вийдуть на дорогу і перекриють рух автотранспорту, якщо подібний задум буде реалізований.

Тож невже виходу із ситуації, що склалася, немає? Звісно, що є! Потрібно, щоб великогабаритні вантажівки курсували на меблеву фабрику не вулицями Квасилова, а через територію заводу ПАТ «Рівнесільмаш». Лише подібний варіант допоможе зупинити руйнацію осель мешканців мікрорайону «Хмільне». Та й дороги селища також вдасться зберегти. Про це вже не перший рік говорять квасилівські громадські активісти. Тож, переконаний, саме такий проект потрібно реалізовувати владі селища. Дорога на території напівзруйнованого «Рівнесільмашу» не найкращої якості? Керівництво заводу проти? А ніхто і не говорив, що буде легко. Для того квасилівчани і обирали владу селища, щоб вона реагувала на серйозні виклики і шукала можливості для вирішення складних проблем. Як на мене, селищний голова Квасилова Степан Горбатюк має ініціювати зустріч з директором «Рівнесільмашу» Романом Басарабом, на якій потрібно переконати останнього дати дозвіл на рух вантажівок територією заводу. А щоб очільник підприємства швидше погодився, можна йому запропонувати, для прикладу, відремонтувати дорогу на «Рівнесільмаші» коштом селищного бюджету. І це – лише один з варіантів знайти спільну мову між владою та бізнесом.

Селищна рада і керівництво підприємства мають знайти компроміс, який буде вигідний усім сторонам, а в першу чергу – мешканцям Квасилова, які хвилюються за зовнішній вигляд своїх будинків.

1 зірка2 зірки3 зірки4 зірки5 зірок (4 голос (а, ів), середній бал: 5,00 із 5)
Loading...